(Ruzicska, Mi képernyőnk 137. o. ) A munkatársak –
hasonlóan fővárosi kollégáikhoz – állandó egzisztenciális félelemben dolgoztak,
kénytelenek voltak a túlélésre koncentrálni. Műhelymunkáról, innovációról
ezekben az időkben már nem lehet beszélni. Ez természetesen nem azt jelenti,
hogy egy-egy alkotói pillanatban nem születhetnek szakmailag jó alkotások, ez
nem jelenti azt, hogy a műsorkészítők nem tettek meg sokat azért, hogy
vállalható műsorok szülessenek. A legtehetségesebbek, a legszerencsésebbek
átmeneti ideig lesznek csak részesei a pécsi csapatnak és már lépnek is tovább. Nem perspektíva már a regionális stúdióban dolgozni. (Altorjai Anita, Lajos
Tamás, Erős Antónia, Vujity Tvrtko)
Tény az, hogy az
új évezred nem szól a vidéki televíziós műhelyekről. A köztelevízió alulmaradva
a médiaversenyben igyekszik elvesztett pozícióit visszaszerezni, helyzetét
stabilizálni. Székházat vált. Székházat épít. Átáll a digitális technológiára a
műsorkészítésben és a műsorsugárzásban. Gyökeresen átalakítja gazdálkodását és
szervezetét.
Jelentősen bővültek a MinDig TV Extra vételi lehetőségei Pécsett - Sajtóközlemények - news4business
Voltam
riporter, szerkesztő, rendező, dramaturg, jegyzet és glossza írója-mondója,
voltam riportalany és szakács a képernyőn. "
Dunavolgyipeter.hu - TV történelem hiteles forrásból
Erre a régióra aztán
rátelepült számos regionális intézmény, még azt megelőzően, hogy a régió ilyen
divatszó lett volna. A Posta, a MÁV, az egyetemek és az egyetemi klinikák, a
katonai intézmények is már régen túllépték a megyehatárokat. A
tömegkommunikációban, az országban elsőként, mi is túlléptük azokat, a már
többször említett Hétfői Dunántúli Napló révén. Tehát egy regionális tévé jött létre. Hogy működött? A helyi intézmények nem tolakodtak, hogy rólunk tessék riportot csinálni? Nekünk kellett először kitalálnunk magunkat. Létrejött a körzeti stúdió, szervezetileg integrálva volt a Magyar Televízió
egészébe, de azt nekünk kellett kitalálni, hogy konkrétan mit csináljunk? Ahhoz
nem kellett nagy bölcsesség, hogy kimondjuk: az MTV központi műsorait nem
érdemes másolni, utánozni, mert úgyse tudjuk jobban csinálni. Ezért a kiinduló
pontunk az úgynevezett "fehér folt" politikája lett. Azt mondtam:
Üljünk össze és nézzük meg, hogy mit nem csinál a Magyar Televízió? Ha mi nem
versenyezünk, hanem kiegészítünk, akkor az jelentős hozzájárulás lesz az MTV
értékeihez, felértékel bennünket, és fontossá tesz, mert az se volt mellékes,
hogy ez az integráció a televízió egészébe hogyan történik meg.
TV-javítás Pécs - LCD, LED, Plazma tv szerviz
- Mindig tv pécs program
- Heti ötös lottó számok
- Mindig tv pécs play
- Mindig tv tesco - Olcsó kereső
- Pepco pécs állás
- Úszó vb éremtáblázat 2022
- Kiadó lakás 3 kerület
Más volt a lehetőség arra az oknyomozó, valóságfeltáró újságírásra, mely mind a
mai napig a legközelebb áll a lelkemhez" (Gombár/Húszévesek 24 oldal)
1985-ben dönt Sóvári
Gizella is hogy elhagyja a pécsi műhelyt, távozásának okai közt említi, hogy az
adminisztratív vezetői feladatok mellett egyre kevesebb lehetőség mutatkozott
az alkotó, dokumentumfilmes munkára. (Munkatársai: Gombár János, Hídvégi
József, Erdőss Pál, Vitézy László, Litauszki János)
"Akkor
divatos volt a regionalizmust emlegetni, amely azonban nem honosodott meg
Magyarországon, megmaradtak a megyék. Ha a stúdióban maradtam volna egyre
szűkültek volna a lehetőségek az igazi alkotó munkára, melyet a legjobban
szerettem. " (Sóvári, A mi képernyőnk 62. oldal)
Litauszki János rendező
így emlékszik a pécsi műhelyre. filmkészítés nem munka – életünk része. A mi ügyeinkké váltak mások ügyei: a
Traktorista lányok, a Hűségesek, az Esélylesők, Göndöcs Éva néni meséi…Már
figyelnek ránk, már tudnak rólunk. A filmkészítés öröme – jó filmek, díjjal.