Az elmúlt évtizedek legnépszerűbb musicalszerzője a brit Sir Andrew Lloyd Webber, a Jézus Krisztus szupersztár, az Evita, a Macskák és Az operaház fantomja szerzője; utóbbi a valaha leghosszabb ideig játszott darab a Broadwayen. E musicalek zömét Magyarországon is bemutatták, miközben megszülettek az első hazai zenés darabok 1970-es évektől egymást követték a magyar sikerdarabok: Képzelt riport egy amerikai popfesztiválról (1973), István, a király (1983), A padlás (1988), Légy jó mindhalálig (1991), Valahol Európában (1995), Abigél (2004), Isten pénze (1995), A dzsungel könyve (1996). A muzsika hangja a Pesti Magyar Színházban1960-ban alakult az első musicaleket játszó színház, a Nagymező utcában működő Petőfi (ma Thália) Színház, amelynek repertoárját Szinetár Miklós művészeti és Petrovics Emil zenei vezető a zenés színpad klasszikusaiból, nagy sikerű külföldi musicalekből és új magyar zenés játékokból alakította a legfőbb, musicaleket játszó színházak Budapesten: a Budapesti Operettszínház, a Madách Színház, a Pesti Magyar Színház, a József Attila Színház, de játszanak zenés darabokat a Centrál Színházban és a Vígszínházban is.
Enekes
A sokféle zene, a füstgép, az emelő-süllyedő technika, a kellő pillanatban fellobbanó lángok mind képesek arra, hogy elkápráztassák az ifjú színházba járókat. A gyermek még ártatlan (Tóth Bercel)
A felnőtt néző az Isten pénze kapcsán talán felfigyel Scrooge társadalomellenes gesztusaira – nem támogatja a szegényeket, mert úgy gondolja, hogy megérdemlik sorsukat. Az uzsorás szerint a társadalomban is a természeti törvényeknek kell uralkodni: a gyengének pusztulni kell. Ha lehántjuk a zenés mázat, mögüle kibukkan a nyomorgók iránti, máig eleven gyűlölet. De a gyerek még nem gondol ilyeneket. Ő csak élvezi a kitűnő gyerekszereplőket, a kocsmatáncot (koreográfus: Balogh-Barta Viktória), a pulykadalt, a "Hova lett a pénze? " refrénű kórust – és ha már kamaszodik, előadás után megkeresi az interneten, vajon hol szórták a pénzt Londonban. A darab megtalálta közönségét. Fotók: Éder Vera
Részletek, szereposztás, jegyvásárlás
2019. december 20-án, pénteken 18. 00 órai kezdettel kerül bemutatásra Tolcsvay László - Müller Péter - Müller Péter Sziámi tollából az "Isten pénze" című musical, Charles Dickens "Karácsonyi ének" című műve nyomán, a Magyarock Dalszínház előadásálépő 12 euró. Mindenkit szeretettel várnak a szervezők a nagymegyeri Városi Művelődési Központ színháztermébe. A Charles Dickens "Karácsonyi ének" című klasszikus kisregényébõl írt magyar zenés mű a legtöbbet játszott musicalek egyike. Müller Péter írta a szövegkönyvet, Tolcsvay László szerezte a zenét, Müller Péter Sziámi költötte a dalszövegeket. Ez az alkotóhármas hozta létre a nagy sikerű Mária evangéliumát, Tolcsvay és Müller a Doctor Herzet, mely nyolc évig volt a Madách Színház műsorán. Főhőse a lelkileg sivár, idősödő milliomos, Ebenezer Scrooge uzsorás, akit még karácsonykor is csak anyagi ügyei foglalkoztatják. Pénzt azonban nem adományoz a szegényeknek, mert úgy gondolja, a gyengének pusztulni kell. Ez a velejéig kapzsi ember kap egy utolsó esélyt halott üzlettársa szellemének képében, aki "látogatásakor" életének korábbi szentestéire invitálja.
A 2014/2015-ös évad premierjén igazi újdonság lesz, hogy Tolcsvay László zeneszerző kifejezetten színházunk számára készíti el az élő zenekarra hangszerelt új zenei változatot, hiszen a korábbi szériákban előre rögzített zenekari alapra adták elő a mű Isten pénze musical főhőse a lelkileg sivárrá vált, idősödő milliomos, Ebeneezer Scrooge, egy uzsorás, aki annyira a pénzéért él, hogy még karácsonykor is csak az anyagi ügyek foglalkoztatják. Nem adományoz pénzt a szegényeknek, mert úgy gondolja, hogy megérdemlik sorsukat. Úgy véli, hogy a társadalomban is a természeti törvényeknek kell uralkodni: a gyengének pusztulni kell. Ez a velejéig kapzsi ember kap még egy utolsó esélyt, s hősünket halott üzlettársának szelleme ekkor látogatja meg, és időutazásra invitálja életének korábbi szentestéire. Scrooge múltbéli karácsonyai filmként peregnek le szemei előtt és emlékeiben kalandozva eszébe jut, hogy mennyivel gazdagabb volt, amikor még nem a pénz volt az egyetlen érték, amiért lelkesedni tudott.
Charles Dickens Karácsonyi ének című regényéből írt musical főhőse a lelkileg sivárrá vált, idősödő milliomos, Ebenezer Scrooge. A történet időpontja karácsony, illetve több karácsony is, hiszen hősünket halott üzlettársának szelleme ekkor látogatja meg és időutazásra invitálja életének korábbi szentestéire. Scrooge múltbéli karácsonyai filmként peregnek le szemei előtt és emlékeiben kalandozva eszébejut, hogy mennyivel gazdagabb volt, amikor még nem a pénz volt az egyetlen érték, amiért lelkesedni tudott. Főbb szerepekben: Földes Tamás, Szabó P. Szilveszter, Kékkovács Mara, Peller Károly, Szabó Dávid, Vágó Bernadett, Lehoczky Zsuzsa, Vágó Zsuzsi, Szomor György, Serbán Attila, Szerényi László, Kerényi Miklós Máté
Mindig a Madách Színházat az Operett Színházzal szoktam összehasonlítani, "egy kalap alá venni". A Madáchos darabok jobban közelebb állnak a szívemhez, viszont az Operett Színház többet tesz a közönségért, a bematatókért, utolsó előadásokért. Ma olyan kedves és megható pillanatokban volt részem az Operett Színházban, hogy ünnepélyesen kijelentettem a mai színházi partnereimnek, hogy soha többet egy rossz szót nem szólok a Színházra (nem is nagyon szoktam, max. a celebek miatt). Ma a bérletünk első előadására került sor. Én + 2 kolléganőm. Az egyik viszont nem ért rá, ezért anyum eljött helyette. Igen ám, de az én bérletem bent maradt a dolgozóba. Ez persze 18:38-kor derült ki, mikor a bajszos bácsin(k)ak akartuk volna odaadni a jegyet. Csak annyira a "kölcsönkapott" bérletre koncentráltunk, hogy az enyém maradt. Mondtam, sebaj, ők menjenek be; én veszek egy olcsó jegyet/pótszéket és szünetbe leülök a helyemre. Odamentem a pénztárba, mondtam mi a helyzet. Nagyon KEDVES, JÓINDULATÚ hölgy volt az ablaknál, aranyos volt.
Operett: Isten Pénze musical (kép)
Ábrahám Pál operettjét Béres Attila állította színpadra. Emellett igazi meglepetés-produkciónak ígérkezik a Magyar Táncművészeti Egyetemmel együttműködésben létrejövő Diótörő balett, amit Harangozó Gyula koreografál majd. A Budapesti Operettszínház legújabb, alig két éve megnyitott játszóhelye, a Kálmán Imre Teátrum két különleges, kísérletező produkciónak ad otthon. November 8-án mutatják be a Párizsi randevú – Volt egyszer egy Moulin Rouge című dinner showt, amely egy kevésbé ismert műfajt honosíthat meg idehaza. Az előadás különlegessége, hogy összefonódik benne a magas szintű szórakoztatás, a cirkuszművészet és a gasztronómia. A formabontó előadást Richter József rendezi, a koreográfiát a színház új balettigazgatója, Apáti Bence készíti. Szintén nem lehet majd a hagyományos jelzővel illetni a márciusban debütáló Tajtékos dalok című előadást, amely a rendező, Kiss Csaba megfogalmazása szerint játék életre-halálra, kis-zenekarra. Az est során tizenkét Boris Vian-sanzon szólal meg – magyarul először, neves költők, műfordítók tolmácsolásában.
Jónak lenni jó - vásárlás - 2017
A Budapesti Operettszínház felajánlása az igazgatósági 6 személyes páholy az Isten pénze c. darab előadására január 13-án 19. 00. órakor. Operettszínház: Isten pénze
Fix ár: 90. 000, - Ft
A mű arról szól, hogyan ébred valaki fel ebből az őrületből, és hogyan lesz boldog ember - fogalmazott. A darab címének jelentéséről elmondta: az isten pénzét úgy hívják, hogy szeretet. Tolcsvay László zeneszerző, aki a színház számára elkészítette az élő zenekarra hangszerelt új zenei változatot, arról beszélt, hogy nagyon szereti ezt a színházat, mert itt minden a muzsikáról szól. Megújult, felfrissült, gazdagabbá vált a muzsika, amelyet az operettszínház társulatára adaptált - tette hozzá. Somogyi Szilárd rendező kiemelte: az Isten pénze "hazaérkezik" az Operettszínházba, ahol a szerzőknek már több művét is játszották. "Amikor az előadásra beül a közönség, közösen gondolkozunk azon, hogy mit rontunk el nap mint nap, és hogyan tudnánk jobbá tenni a hétköznapjainkat - mondta. Müller Péter Sziámi arról beszélt, hogy rengeteget tanult Müller Pétertől, könnyű vele a munka. "Együtt dolgozni, az nem dolgozás nekünk, az repülés" - fogalmazott. Felidézte azt a pillanatot, amikor először kérte fel egy darabra, a Mária evangéliuma című Tolcsvay-mű dalszövegeinek megírására.
A képi világ a modern technika vívmányainak felhasználásával egy légies szellemvilágba repíti a nézőket, ahol megszűnik a tér és az idő dimenziója. Ami volt, ami van, ami lesz - együtt létezik. Múltunk emlékei, jelenünk valói, jövőnk árnyai mind arról vallanak, kik voltunk, kik vagyunk, kivé vagy mivé vá legendás karácsonyi történet, amit mindenki ismer. Egy valódi mese, nem csak fiataloknak.
- Isten pénze operett a tu
- Külföldön is a magyar operett a sláger - Fidelio.hu
- Isten pénze- BUDAPESTI OPERETTSZÍNHÁZ előadása | Puskel Zsolt fotó
- Operett: Isten Pénze musical (kép)
- Isten pénze operett text
- Magyar Nemzeti Digitális Archívum • Hotel Menthol
- Karácsonyi társadalomkritika | Isten pénze / Operettszínház | Olvass bele
- Isten pénze operett a 4
- Debrecen eindhoven repülőjegy
- Isten pénze operett a mi